Onze school erkent en herkent de verschillen tussen leerlingen. De verschillen in leermogelijkheden, sociaal-emotioneel functioneren en sociaal-culturele achtergronden, maken dat leerlingen andere onderwijsbehoeften hebben. De school streeft ernaar dat de leerkrachten in staat zijn gedifferentieerde zorg te bieden om daardoor kinderen de gelegenheid te geven zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen. Bij het geven van de leerlingenzorg is de leerkracht de spil en wordt hij bijgestaan door de Intern Begeleider (IB-er).
Door observeren, toetsen en het verzamelen van gegevens uit diverse (door leerlingen) gemaakte oefeningen, houdt de leerkracht overzicht over de ontwikkeling van elk kind.
Twee keer per schooljaar nemen we leerlingvolgsysteemtoetsen af (cito toetsen) op de gebieden begrijpend lezen, rekenen, spelling en technisch lezen. We houden zicht op de ontwikkeling op sociaal vlak door het invullen van leerkracht- en leerlingvragenlijsten.
De school heeft de beschikking over een remedial teacher. Zij begeleidt leerlingen buiten de groep die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van rekenen, spelling, taal en begrijpend lezen. Het doel van de RT is om de onderwijsachterstand van leerlingen te verkleinen.
Binnen onze stichting hebben we een zorgteam van psychologen, orthopedagogen en maatschappelijk werkers dat ons ondersteunt en na doorverwijzing allerlei onderzoeken verricht om een volledig beeld van het kind te krijgen.